tisdag 26 maj 2009

Arg på min Coverstyle!!

Har suttit hela kvällen för att avsluta några alltför långdragna tunikebeställningar.
Det verkar gå troll i denna beställning, då jag först köpt fel färg på tråd vilket förlängt tillverkningstiden med 2 veckor, och nu funkar det inte alls med coversömmen, det blir knutar och trassel hur jag än gör....så nu är jag verkligen osams med min maskin!

Någon som har en bra idé om vad det kan vara för fel när trådarna hoppar ur spänningskivorna, det blir först en fin söm, men sen så...plupp -och det är bara att börja om. Samt att det blivit trassel på undersidan av tyget, efter att den sytt felfritt en bit (jag har trätt rätt)??

5 kommentarer:

Petra sa...

Kan tyvärr inte hjälpa di, ville bara säga att JAG TYCKER SYND OM DIG! :-P

Heilt spesiell sa...

På en vanlig tvillingsøm på coverproen?Min er også litt sånn men fikk tips av Shamu på å ha innstillingene på :

rett over 4 - rett over 4 - rett under 4 - og på 3

Håper det kan hjelpe.

Skaparmani sa...

På coversömen, alltså på min coverstylemaskin.

Ahlard sa...

Åh tack vännen:) Började tvivla på att min idé var bra. Skönt att höra att någon tror på det. Kram

Ahlard sa...

Blir det någon ordning på sömmarna. Själv vet jag inte ens vad en coverstylemaskin är... men det låter krångligt och jag tycker synd om dig. Kan man bli mer arg än när det jävlas när man är kreativ?